blogsaland

Wednesday, January 10, 2007

douglas coupland

mijn eerste boek in 2007 is een feit, jes mamah!, ik heb nog eens fictie gelezen.. net geen 460 bladzijden treingenot, op een paar dagen.. dat moet geleden zijn van in eerste kan, en dat voor iemand die literatuurstudies achter de rug heeft.. (ik hartje York Notes enzo).. maar dus: JPod, van douglas coupland.. sinds microserfs mijn favoriete hedendaagse canadese auteur - en met uitbreiding meteen mijn favoriete hedendaagse auteur van de hele globo.. een citaat:

Greg en ik zijn tot aan de middelbare school door het leven gegaan zonder ooit een ontbijt te hebben gegeten of voorgezet te hebben gekregen. Door logeerparijen bij vrienden kwamen we er ten slotte echter achter dat ons gezin afwijkend gedrag vertoonde door 's morgens niet te eten.


hoe freaky is het als je jezelf begint te herkennen aan passages uit een boek van coupland? die mens zijn boeken gaan over meisjes in coma, en zelfs herhaaldelijk over software geeks die de hele dag geek-onzin uitkramen..

gelezen dus, pfieuw, dat was weer lang geleden!

0 Reaksies:

Post a Comment

<< Home