blogsaland

Saturday, September 30, 2006

belgacom: gratis en voor niks!

gisteren kregen we een brief in de bus van belgacom.. op zich niet zo eigenaardig: belgacom is zowat een van de enigen die ons nog brieven stuurt, iemand moet de post toch nog gebruiken om brieven te sturen, niewaar.. anderen gaan er op retraite, of bouwen er een mooie carriere op in de vakbond.. overheidsbedrijven doen het duidelijk graag met elkaar, laten we dat niet vergeten.. waarom zouden ze anders nog postzakken mee op de trein nemen? toch niet om een stipte levering te kunnen garanderen zeker?
maar kom, we dwalen af: wat is er nu met die brief? sinds belgacom beursgenoteerd is moeten ze winsten uitkeren aan hun aandeelhouders, en dat laatste soort investeerders ziet liever meer dan minder winst, dus ik verwachtte me aan een verkoopspraatje om de revenues op te krikken.. momenteel bellen we namelijk 'gratis', of toch alvast buiten de kantooruren.. 'happy time' voor mij dus, ik vermoed voor de aandeelhouders niet.. of toch?
in de brief zegt men op de hoogte te zijn dat we tijdens onze 'gelukkige tijd', want niet aan het werk ;), veel bellen.. en dat we dat dan gratis doen.. eerste gedacht: oh nee, ze gaan dat toch weer niet afschaffen zeker, zoals die base unlimited die toch niet zo unlimited bleek? neuneu, no worries: alles blijft zoals het is.. men verzoekt ons enkel om nog meer te bellen.. que? waarom zou je een produkt waar je niks aan verdient op bepaalde momenten toch nog gaan aanprijzen, met een papier-en-postzegel-kostende brief naar tig mensen? is dat een verdoken werkgelegenheidsprogramma voor de post of wat? een vorm van subsidie? (hoe zou dat gaan op het kabinet 'overheidsbedrijven'? "wat we over hebben bij belgacom geven we gewoon aan die van de post, OK? laat die aandeelhouders maar zagen. iedereen stemmen? alleman voor? beslist!") de brief van de nmbs van in het begin van de maand lijkt in dezelfde programma's te passen..
ik snap dat niet.. kan iemand me uitleggen waarom ik deze brief kreeg? iemand kaas gegeten van al die 'gratis'-strategieën?

PS: ik zoek u de brief op, en dan tik ik hem over. anders gelooft ge mij misschien niet?!

0 Reaksies:

Post a Comment

<< Home