blogsaland

Thursday, September 07, 2006

slaapliedjes-vergeet ze nietjes!

onder het mom van 'het moeten niet altijd getelde schaapjes of broodjes smerende beren zijn' heb ik recentelijk mijn slaapliedjesrepertorium uitgebreid.. gôh, hoe het precies in zijn werk ging weet ik niet meer, maar plotsklaps lag ik daar op het voeteneind van mijn kapoen - die morgen 'drie jaardig' is - een aantal herinneringen aan rustige liedjes op te rakelen.. de eindnoot van het ene lied associeerde ik hoogstwaarschijnlijk met de sfeer of het begin van een ander, en zo ging dat een aantal nummers door..
om de muziek toch iet of wat te respecteren heb ik dan ook de teksten even ge-googled -kan uitsluitend via google, beste vandale - zodat ik mijn kapoen geen foute teksten influister..
tot grote tevredenheid van de final beneficiary, presenteer ik nu meermaals per avond een 'lieve vrouwke', het 'wilhelmus', en het 'schlaflied' van 'die prinzen'.. mijn partner in crime houdt het bij een voorspelbaar en vastgelegd repertorium van meer traditionele kinderliedjes.. ook dat blijkt zeer geapprecieerd, ten dele vanwege de voorspelbaarheid..
van mijn kindertijd herinner ik me enkel een wederkerend verhaaltje over 'wie er aan het potteke met vet had gezeten', verteld door de lieve mens die ook beweerde dat alle kinderen kunnen zingen, maar het enkel verleren door het niet te onderhouden.. ik hoop dat mijn kroost blijft zingen zoals ze nu al doen, dat lijkt me zeer waardevol.. en gelijk wij hier zingen denk ik niet dat ze het rap zullen verleren..
goeienacht,
denjames

0 Reaksies:

Post a Comment

<< Home