blogsaland

Monday, August 14, 2006

boekentheek

mijn lieve schat kwam een tijdje geleden al op het idee om de publieke boekenzaal te hernoemen naar een 'boekentheek', omdat ze 'bibliotheek' al net zo gemakkelijk uitgesproken kreeg als ik het kan typen.. niet dus.. omdat het ook in het engels werkt, vind ik dat het mag worden opgenomen in de volgende Dikke Van Dale.. (wie regelt dat effe met G AJ Tops?)

vandaag handelde ze nog een ander taalprobleem af:
zusje verjaart in april, zijzelf is jaardig in september, mama viert haar feest deze maand, en papa.. papa verjaart in jou! de meisjes hebben vandaag wat afgelachen met deze ontdekking: hoe leg je aan een kind 'homoniemen' uit? ik vond het al zo knap dat ze begreep dat een kindje in haar klas dezelfde naam had als zijzelf..

Update : mijn broere herinnerde me eraan dat we vroeger al eens een woordje hadden 'gevonden' voor die boekenzaal: de boekerij.. zo zelfgevonden is dat natuurlijk allemaal niet, maar de combinatie met 'bookery' toch alweer magisch geslaagd

0 Reaksies:

Post a Comment

<< Home