blogsaland

Saturday, September 30, 2006

john miles ontvoerd? c'mon...

beetje vreemde posts op de promsblog: mr music zou ontvoerd zijn, door koekjes (en niet eens van eigen want spaanse deeg) dan nog.. weet niet goed wat het allemaal moet betekenen: een mediastunt van de jannen? iets viral marketing achtigs van siemens (zie ook coolz0r's blog) .. een ding staat vast: de kerel met het zwarte hemd is niet john miles.. vreemd toch dat daar nog enige twijfel over kan bestaan.. c'mon eileen, zou je die vent twee seconden geloven? waar blijft het zware accent? de witte gitaar?

virale marketing, gelieerd aan de proms?.. van een proms-bevriende firma dan? een van de hoofdsponsors is bel-company, die misschien een hele hoop siemens gsms te verdelen hebben? vanwege het sterke partnership met nokia - het event heet niet zomaar de 'the nokia night of the proms' in duitsland - lijkt me dit niet evident, maar het zou kunnen.. zou je via virale marketing met koekjes en spaanse boysbands auto's verkocht krijgen (corsa's bijvoorbeeld?).. bepaalde mediabronnen menen van wel, ik bekijk eerst wat andere mogelijkheden..

de url van de site werd pas op 7 september dit jaar aangevraagd via de in brussel gebaseerde firma 'register', eigendom van een andere brusselse firma 'e-zone', ook uit dezelfde verdunstraat.. lijkt me een zaak op amerikaanse leest geschoeid (de website vermeldt een mission statement, hun values, maar geen uitleg over het management, en alvast een beursgang voorzien want er komt ooit een link voor de 'investeerders'.. mmmh, awkward..) ze hebben wel inbev als referentie, en dat is toevallig (of net niet natuurlijk) het moederhuis van proms-hoofdsponsor stella.. (by the way register/e-zone-mannen: ik vond de site maar niks.. neen, ik maak voor de website van een bierbrouwer geen nieuw account aan, en het hele webgebeuren lijkt bij jullie bedacht door eerstejaarsstudenten truien breien.. ook bij dochter stella mc inbev, zorry!) stella dan maar? die hebben wel serieuze marketingbudgetten natuurlijk, genoeg om een aantal whizzkids aan te nemen die dan zouden bedenken om ook eens via de combinatie proms/virale marketing wat nieuw .... leven in de brouwerij te brengen, danku, inderdaad (ik had het zelf niet beter kunnen zeggen..)
is alvast meer positieve reclame dan cafehouders die zeuren over het formaat van de bierglazen, of de werknemers die moeten verhuizen..

ik hoor u intussen al denken: c'mon! ik gok op de corsa's, wat gij?

0 Reaksies:

Post a Comment

<< Home