blogsaland

Thursday, October 13, 2005

brood (luc)

eergisteren nog eens brood gebakken, was weer een paar dagen geleden.. (normaalgezien eten we altijd zelf gebakken brood, behalve wanneer het zodanig druk is dat ik er niet meer toe kom om het te bereiden - duurt toch twee uur alles inbegrepen)
het was lang geleden dat ik de benodigde hoeveelheid water nog eens echt had afgemeten, en ik had de laatste tijd de indruk dat er teveel vocht inzat (moest constant bloem bijpakken om het deeg wat veerkrachtig te krijgen).. en ik moet zeggen: bangelijk goe gelukt.. ook eens niet vergeten op mijn klok te kijken (durft wel eens gebeuren tijdens het surfen), dus niet te lang gebakken of niks.. toch lekker, zo zelf gebakken brood.. ook eens proeven? ik gebruik het receptje van op de soubry zak, aangelengd met wat zemelen, zonnebloempitten, en fifty-fifty 6-granen en boerenbrood-bloem (en dat heb ik dus afgekeken van luc).. zal een persoonlijke versie van het spul posten als ik er nog eens wat goesting voor heb..
groetjes,
denjames